Equestrian Stockholm

Thursday, March 20, 2014

Worldchampionships and pregnant, why not?

Kun tulin raskaaksi päätin jatkaa ratsastusta niin kauan kun se tuntui turvalliselta ja hyvältä. Ratsastin siis vielä seitsemännellä kuulla. Alussa tuntui että maha kasvoi ihan hullua vauhtia. Olin päättänyt ratsastaa Horse Showssa joten toivoin että en ehtisi tulla niin isoksi ennen sitä etten pystyisi ratsastamaan. Kyllähän se maha siellä jo pilkotti ja kerroinkin julkisesti että olin raskaana. Horse Show oli mun viimeinen kisa. Horses Showssa yritin olla puhumatta ratsastamisestani, pelkäsin että rupeaisin hermoilemaan niin että se vaikuttaisi mun ratsastukseen negatiivisesti, en halunnut että ihmiset olisivat huolissaan mahastani. 


Babybump.

Corella itseasiassa pysähtyikin yhdelle esteelle verryttelyssä ja silloin ehkä vähän hermostuin, Sabbe siskoni ei edes pystyny enää katsomaa vierestä niin hän meni pois verryttelystä...

Olin ehkä eniten huolissani siitä jos jotain olisi käynyt, ratsastus on kuitenkin aika vaarallinen laji mutta tunsin että tunnen hevoseni niin hyvin joten päätin sit ratsastaa, mistä olen nyt jälkeenpäin tosi iloinen. 

Lopetin ratsastamisen siinä vaiheessa kun tunsin itseni liian kömpelöksi ja siltä että mun ratsastuksessa ei ollut enää hyötyä hevosille.

Ihmisillä oli aika paljon mielipiteitä sen suhteen mutta päätin kuunnella itseäni ja omaa kehoa.
Olen aina ollut aika hyvä kulkemaan mun omaa tietä, se onkin yksi mun isoista vahvuuksistani mutta myös heikkous :)

Love these shoes we got from Nina on my babyshower!

Toivon että olen takaisin hevosen selässä heti, no ei mutta toivottavasti aika nopeasti, oma kärsivällisyys alkaa olemaan koetuksella. Jos kaikki menee hyvin niin meidän suunnitelma on että ratsastaisin ensimmäisen kansainvälisen kisan toukokuun lopussa. Ajatus on viedä hevoset Saksaan huhtikuussa ja kisata sieltä käsin MM:iin asti. Tavoitehan on oikeasti MM:t Ranskassa Normandiassa syyskuussa ja olen kyllä päättänyt että siellä ratsastan jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, Vaillant pystyy varmasti siihen, minun pitää vaan saada itseni sille tasolle!


Raskaus sinänsä ei ole tuntunut oudolla, olen aina pystyny kuvittelemaan itseäni äitinä mutta suurin ero normaaliin minään on ollut väsymys ja että olen ollut varovaisempi kun normaalisti, olen muuten aika rämäpää.  Toinen iso ero on ollut että mun hajuaisti on vahvistunut ihan hulluna ja olen ollut himonnut mandariineja koko raskauden aikana!

Hauskinta taas on kyllä ollut että on hyvä syy shoppailla ihania vauvavaatteita, niitä rupeekin olla aika paljon…

I wouldn´t have slept at all during the pregnancy without this.

Nyt odotan vaan että lapsi syntyisi, voin sanoa että 9 kuukautta alkaa tuntua aika pitkältä, miten hevoset jaksaa 11kk?? Odotan että pääsen tapaamaan sitä typyä joka tuolla mahassa riehuu, on se aika ihmeellinen fiilis kun se siellä liikkuu ja riehuu. On nyt niin iso että sitä ei vaan tunne vaan sen näkee ihan päältäkin!

Tänään Suvi ratsastaa hevoset maastossa ja jouksuttaa niitä illalla. Helsingissä on ihan mahtavaa sää joten olen nyt menossa kahvittelemaan kavereiden kanssa.

Helsinki and sun, love it.

Enää alle viikko laskettuun päivään! 

//Jessi


Worldchampionships and pregnant, why not?

I decided when I got pregnant that I would ride for as long as it felt good. I still rode on the seventh month! In the beginning it felt like the stomach grew crazy fast, and I was I bit nervous that I would be able to ride Helsinki Horse Show. I did decide pretty early on that I wanted to ride there so I did. I knew that people would have some comments on this but I tried not to listen, I knew that I would´t ride if it didn´t feel safe and i felt that I know my horses so well so i rode, which i´m very happy for now.

We did have one small incident in the warm up on Corella when she once stopped and I did get a bit nervous and my sister Sabbe got so nervous so she went away. But I quickly forgot it and she was in the course super. I tried not to talk about my riding with people during the show because i was nervous that peoples nervousness would affect my riding negatively. 

I decided to stop riding at home when it felt like I was only bobbling around on the horseback and could´t really do anything anymore. Just too clumsy in the saddle.

I hope i´m back in the saddle as soon as possible… the goal is after all the Worldchampionships in Normandy in September. The horses leave for Germany in April and the plan is to ride the first international show in the end of May. I think Vaillant is going to be ready for that, just need to get myself in shape!

Being pregnant has been pretty natural for me, I always seen myself being a mom. Biggest difference in me has probably been that I´ve been pretty tired and more careful than normally. Have had this weird cravings for mandarins and I feel I can smell everything much stronger than normally.

Can´t wait to se the small boxer staying in my stomach, the weirdest thing is not to feel her kicking in the stomach but that that she is now so big that you can actually see her moving around there!

Helsinki is beautiful and sunny today so I´m off having a coffee with some friends. Suvi is riding the horses out today and longing them in the evening.

Under a week to go! (Hopefully!)

//Jessi



No comments:

Post a Comment